תיק עזרה ראשונה ופטיש שופט

עורך דין רשלנות רפואית

 

משרדנו בעל נסיון רב בייצוג נפגעי רשלנות רפואית

מדובר בתחום רחב הכולל בין היתר רשלנות במעקב הריון ובלידה, רשלנות בניתוח או במתן טיפול רפואי, איחור באיבחון ועוד.

תביעת רשלנות רפואית מוגשת בד"כ נגד רופא, קופת חולים, או בית חולים עקב נזקים פיסיים ו/או נפשיים שנגרמו לנפגע עקב חריגה מהסטנדרט הרפואי המקובל בעת מתן הטיפול הרפואי.

בניגוד לפגיעה בתאונת דרכים, בתביעות רשלנות יש להוכיח את ההתרשלות ואת הנזק שנוצר כתוצאה ממנה. לצורך כך יש להגיש חוו"ד של מומחה בתחום הרלוונטי, המהווה "אישור כניסה" לבית המשפט. משרדנו נעזר ברופאים ואנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, ללא פשרות. בעזרת ניסיוננו הרב, אנו יודעים להתאים לכל מקרה את המומחה הטוב והמתאים ביותר.

עורך דין מנוסה שעוסק בתביעות רשלנות עושה לילות כימים על מנת לעזור לנפגעים כתוצאה מרשלנות רפואית אשר מוצאים עצמם לא אחת נלחמים בטחנות רוח.

משרדנו בעל ניסיון רב בטיפול בנושא של תביעות רשלנות רפואית, לרבות איתור הרשומות הרפואיות והמומחים, ויהיה לצדכם לאורך כל הדרך.

השכר הינו על בסיס הצלחה בלבד.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית

עוד משחר ההיסטוריה רופאים שילמו על נזקים רפואיים, ואפילו בחייהם, ואפילו שלא באשמתם. כך למשל, במאה החמש עשרה, הרופא שלא הצליח להציל את חיי האפיפיור יוהאן ה-22 הוצא להורג. בימינו תודה לאל לא מוציאים להורג רופא שהתרשל, אך עליו לתת את הדין ולשלם לנפגע פיצויים.  

הרפואה המודרנית תרמה רבות למיגור מחלות ולהצלת חיים, אך לא ניתן להתעלם גם מהגידול במקרים של נזקים כתוצאה מרשלנות רפואית. הרשלנות הרפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ומגוונות, כמו איחור באבחון מחלות קשות, אבחון שגוי, התעלמות מממצאים מחשידים, ביצוע רשלני של פרוצדורה רפואית, רשלנות במעקב הריון, רשלנות בלידה, מתן שגוי של תרופות ועוד. אלו הן רק דוגמאות. חשוב לדעת: לא כל נזק הינו תוצאה של רשלנות, אך מנגד, כאשר מתקיימת רשלנות רפואית, יש לפצות את הניזוק על נזקיו.

רשלנות רפואית על פי החוק בישראל

ספר החוקים לא מתייחס באופן ספציפי לרשלנות רפואית, ועילה זו נבחנת בעיקר לפי סע' 35-36 לפקודת הנזיקין. במסגרת רשלנות רפואית נכללת גם פגיעה באוטונומיה והיעדר הסכמה מדעת.

תחום הרשלנות הרפואית הוא תחום רחב ומורכב למדי. לא כל טיפול או ניתוח שלא צלח בהכרח נחשבים לרשלנות רפואית שמובילה לפיצוי ולכן יש להיכנס לעובי הקורה. על התובע הנפגע להוכיח את נסיבות המקרה שהובילו לנזק, כאשר צריך להתקיים קשר סיבתי עובדתי ומשפטי בין הרשלנות הנטענת לבין הנזק.

עורך דין רשלנות רפואית יבחן את המקרה, יאסוף את המסמכים הרפואיים והמידע הרלבנטי ויאתר מומחה רפואי מתאים לצורך ביסוס עילת הרשלנות. חוות הדעת תשמש כבסיס לכתב התביעה. למשרד עו"ד זלצר, המתמחה בתחום דיני הנזיקין והרשלנות הרפואית, נסיון רב בתביעות רשלנות רפואית. לפרטים נוספים צרו קשר באתר או בטלפון ונעמוד לשירותכם במלוא הכוח והרצון לסייע לכם בנושא זה.

המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, והוא אינו מהווה ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקורא אשר נדרש לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

התמחות ברשלנות רפואית

חולים רבים נפגעים מטעויות רפואיות מדי שנה. אבל לא כל טעות רפואית כרוכה ברשלנות של הרופא או איש צוות רפואי אחר. רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע רפואי פוגע במטופל על ידי אי עמידה בסטנדרט הטיפול המוכר. עורך דין מומחה לרשלנות רפואית מייצג מטופלים שנפגעו בנסיבות שונות כמו למשל כתוצאה מאי אבחון או אבחון שגוי, הרכבת תוכנית טיפול שגויה, במקרים שגרמו לפציעה או פגיעה חמורה למטופלים, או למותם. הרשלנות לא חייבת להיות של רופא דווקא. ייתכנו מקרי רשלנות של רוקח, אחות מעבדה, או כל איש צוות אחר. משרד עורך דין זלצר מתמחה בייצוג וליווי נפגעי רשלנות רפואית בהליכים המשפטיים הנדרשים, עד קבלת הפיצויים ומיצוי הדין עם האחראים. כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית מוצלחת, צריך להוכיח חובת זהירות (למשל בקיום יחסי רופא-מטופל, לרופא יש חובת זהירות כלפי מטופל), כמו כן צריך להוכיח התרשלות, למשל שהרופא העניק טיפול לא תקין או שהרופא נמנע מלהעניק טיפול נדרש, שהטיפול הרשלני של הרופא גרם לפציעתו של המטופל, וכי הפגיעה גרמה לנזק משמעותי למטופל. תביעות רשלנות רפואית הן מורכבות, ולכן יש צורך בייעוץ, ליווי וייצוג של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית שיש לו ניסיון עשיר בתחום.

המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, והוא אינו מהווה ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקורא אשר נדרש לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית יסייע להגיש תביעה

לאנשים שנפגעו מרשלנות רפואית על ידי רופא או צוות רפואי של בית חולים או מרכז רפואי, עשויה להיות עילה מוצקה להגשת תביעת פיצוי בגין העלויות הקשורות לטיפול ולפציעות וכל הנזקים שנגרמו כתוצאה מהרשלנות הרפואית. עורך דין רשלנות רפואית מנוסה מסייע למטופלים שנפגעו לאסוף ראיות לרשלנות ולתבוע פיצוי מלא מהאחראים, לאחר בחינה קפדנית של נסיבות המקרה, וקביעת העילות המתאימות לכתב התביעה.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית מוכיח טעויות שבוצעו במהלך ניתוחים

לניתוח יש סיכונים, והליך לא מוצלח אינו בהכרח רשלנות. אם המנתח לא עמד בסטנדרט הטיפול למשל, עורך דין מומחה לרשלנות רפואית מציג את הבסיס האיתן לטיעוני כתב התביעה שיגיש לבית המשפט. ביסוס העילות המתאימות הוא תהליך מורכב ולכן יש צורך בעורך דין מנוסה ביותר בתחום. פגיעות במהלך ניתוחים הן חלק מהמקרים הנפוצים של רשלנות רפואית. מטופלים שנפגעו החושדים שנפגעו מרשלנות רפואית במהלך ניתוח, צריכים להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום, שיעריך את האפשרויות המשפטיות שלהם. אם נפצעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב שתתייעצו עוד היום. למומחים במשרד עורך דין זלצר יש להם ניסיון של עשרות שנים בתחום, והם יוכלו לסייע בהערכת סיכויי הצלחת התביעה שלכם.

המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, והוא אינו מהווה ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקורא אשר נדרש לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר מטופל נפגע על ידי רופא או נותן שירות רפואי אחר (כמו למשל טכנאי מעבדה, אח, קופת חולים, בית חולים, רוקח, מטפל וכדומה) שגרם לנזק גוף כתוצאה מהתרשלות, כלומר אי נקיטה בזהירות הסבירה המצופה מנותן שירות סביר. במקרים אלו נדרשים שירותי עו"ד רשלנות רפואית שיש לו מיומנות בהגשת תביעות רשלנות להשגת הפיצוי ההולם ומיצוי הדין עם האחראים. חשוב להדגיש שלא כל טעות נחשבת רשלנות, אלא יש לבחון מספר דברים, ביניהם מידת הסבירות של ההחלטות והפעולות של הגורם המטפל. משרד עו"ד זלצר מתמחה ברשלנות רפואית ודיני נזיקין במקרים של פגיעות קשות, והצוות המקצועי המיומן שלנו יחתור להשגת הפיצוי המקסימלי לשיפוי בגין הכאב והסבל שעברתם, החזר ההוצאות הרפואיות שלכם ופיצוי בגין כל נזק אחר שנגרם לכם כמו עלות תרופות, טיפולים, עזרת הזולת ומטפלים, נסיעות, הפסדי שכר וכיו"ב.

עו"ד רשלנות רפואית מוכיח בין היתר קיום יחסי רופא-מטופל או קיום חובת זהירות של המטפל, הפרתה ואת הנזקים שנגרמו לכם  

עו"ד רשלנות רפואית מיומן יפנה את הלקוח למומחה מתאים בתחום הרלוונטי לצורך קבלת חוות דעת.

עו"ד רשלנות רפואית יציג לבית המשפט ראיות בדבר ההתרשלות והנזקים. עו"ד רשלנות רפואית יוכיח שהנזק שנגרם על ידי הרופא שטיפל בכם, לא היה נגרם על ידי רופא מוסמך אחר, באותן נסיבות או שהאופן בו נהג הנתבע חרג מסטנדרט הטיפול המיומן, הזהיר והמקצועי. אם רופא מטפל בחולה באופן שאף רופא אחר לא היה מטפל, למטופל יכולה להיות תביעת רשלנות רפואית. עו"ד רשלנות רפואית יוכיח גם מקרים של אי אבחון או אבחון שגוי שמנעו טיפול או הובילו לביצוע טיפול שגוי, או מקרים שבהם בוצע הטיפול המתאים, אבל בחוסר יכולת מקצועית או ברשלנות.

אי הזהרת מטופל מפני סיכונים ידועים

רופאים מחויבים להזהיר את המטופלים מפני סיכונים ידועים של הליך או מהלך טיפול – ולקבל את חתימתם על טופס הסכמה מדעת. אם מטופל, לאחר שהודיעו לו כראוי על הסיכונים אפשריים, בוחר שלא לעבור את ההליך והרופא ביצע את הטיפול בניגוד להסכמת המטופל, עו"ד רשלנות רפואית יוכיח את רשלנות הרופא שביצע את הטיפול בניגוד לרצון המטופל וללא חתימתו על טופס הסכמה מדעת. דוגמאות נוספות להיעדר הסכמה מדעת ("פגיעה באוטונומיה") – כאשר רופא מבצע פעולה ללא הסבר או ללא הצגת אלטרנטיבות וללא הסכמת המטופל. למשרד עו"ד זלצר יש ניסיון של למעלה מחמישים שנים בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, והצוות המקצועי שלנו ייצג אתכם בהליכים המשפטיים, עד למיצוי הדין עם האחראים.

המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, והוא אינו מהווה ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקורא אשר נדרש לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

מקרה רשלנות רפואית הוא מקרה שבו בוצעה למשל טעות רפואית באבחון, בקביעת מינון תרופות, במעקב או בהעדר מעקב אחר מצב רפואי של מטופל, או בכל טיפול שגוי אחר שבוצע על ידי רופא, מנתח, רוקח או צוות רפואי. במקרי רשלנות רפואית עורך דין מייצג את המטופלים שנפגעו עד למיצוי זכויותיהם. למשרד עורך דין זלצר יש צוות מקצועי מומחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית וליווי בהליכים המשפטיים עד להשגת הפיצוי ההולם.

במקרה רשלנות רפואית עורך דין בודק את נושא ההסכמה מדעת

אם המטופל לא נותן הסכמה מדעת להליך רפואי, למשל בחתימה על הטופס המתאים לפני ביצוע ההליך, הרופא או נותן שירותי הבריאות עלולים להימצא אחראים בבית המשפט, בכל מקרה בו ההליך שבוצע גרם לנזק או לפציעה. במקרים אלו של רשלנות רפואית עורך דין יבדוק אם הרופא או המנתח יידעו את המטופל שההליך הרפואי כרוך בסיכון, מה הסיכון אם ההליך לא יבוצע ומה האלטרנטיבה להליך, ואם לא התקיימה הסכמה מדעת של המטופל וההליך בוצע עם תוצאות של נזק למטופל, הרופא יישא באחריות. הסיבה לכך היא שאם המטופל היה יודע על הסיכונים, יתכן שהיה בוחר שלא לעבור את ההליך.

תהליך תביעת רשלנות רפואית

בתהליך רשלנות רפואית עורך דין מגיש תביעה לבית משפט, בצירוף חוות דעת רפואית של מומחה מטעם הנפגע. לפני תחילת שמיעת המשפט, התובע והנתבע בד"כ צריכים לבצע הליך של גילוי מידע ומסמכים. הצדדים יכולים להתפשר מחוץ לבית המשפט, אם יגיעו להסכמה. במקרה כזה, התיק לא ימשיך לשמיעה בפני שופט. זה יכול להיעשות במשא ומתן בין עורכי הדין של הצדדים, בגישור, בוררות או בכל דרך אחרת. אם הם לא יסכימו, התיק ימשיך להתברר בבית המשפט. התובע נדרש להוכיח באופן משכנע (מעל 51%) כי הנתבע התרשל בביצוע תפקידו, וכתוצאה מהרשלנות, למטופל נגרם נזק. ברוב ההליכים המשפטיים של רשלנות רפואית עורך דין מצד התובע ומצד הנתבע, יציגו בפני בית המשפט מומחים שיסבירו מהי רמת הזהירות הנדרשת. בשלב הבא, השופט ייקח בחשבון את כל הראיות שהוצגו בפניו, ויחליט איזה צד הציג את הטיעונים האמינים והמשכנעים ביותר, ויקבע פסק דין בהתאם. לפעמים השופט לא יודע להכריע על סמך הראיות (מצב של 50%-50%). במצבים כאלו ואחרים יש חשיבות רבה לקביעה על מי מוטל נטל ההוכחה. אם השופט יקבע שהרופא (או כל נתבע אחר) התרשל בתפקידו, הוא יידרש לשלם את סכום הפיצויים שייקבעו בפסק הדין. למשרד עורך דין זלצר יש ניסיון של למעלה מחמישים שנים בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, והצוות שלנו ילווה אתכם עד תום ההליכים.

המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, והוא אינו מהווה ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקורא אשר נדרש לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

התחום של רשלנות רפואית הוא תחום מורכב ומסועף בכל הקשור להיבט המשפטי שלו. הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, למשל, איחור באבחון, אבחון שגוי, טיפול שגוי, אי-מתן טיפול, ניתוח רשלני ועוד. לא כל נזק שנגרם ע"י רופא מהווה רשלנות רפואית. אמת המידה לבחינת הרשלנות תהיה זו של הרופא הסביר בנסיבות המקרה. שלב נוסף חשוב שיש לעבור הוא הוכחת הקשר הסיבתי בין הטיפול/אי הטיפול של הרופא או הגוף הרפואי לבין הנזק. לא פעם ישנם מקרים של רשלנות הנגרמים כתוצאה מטיפול לא סטנדרטי או לא הולם, או אי טיפול כאשר היה צורך באחד כזה. במקרים אלו בהם נגרמים נזקים רפואיים למטופלים ניתן יהיה לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה שילווה אתכם בהליך ויספק לכם את השירות הנדרש. במשרד עו"ד זלצר יעמדו לשירותכם במלוא הנחישות והחריצות כדי לסייע לכם בתיק.

מה זה אומר מקרה של רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מקרה שכיח לצערנו, כתוצאה מאינספור מקרים, לדוגמה במהלך טיפול רפואי כמו ניתוח או כל טיפול אחר, במתן מרשמים לכדורים הפוגעים במטופל ולעתים גם בייעוץ והכוונה לא מקצועיים. מערכת הרפואה הינה מערכת המורכבת מגופים פרטיים וציבוריים, מקופות חולים, בתי חולים, רופאים וכמובן גם מרכזים רפואיים פרטיים. בריאות היא הנושא העדין ביותר וכל טיפול לא סביר במטופל עלול לפגוע בו פגיעה פיזית או נפשית ואף לגרום חלילה למוות. רשלנות רפואית יכולה להיות גם מצד הרופא המטפל, גם מצד מי מהצוות שלו ולעתים אפילו של פקיד הקבלה או האח במחלקה. בדרך כלל התביעה תהיה נגד המרכז הרפואי (קופת חולים, בית חולים וכו'), ולא כנגד הרופא או מי שהתרשל באופן אישי. ע"מ להוכיח קיומה של רשלנות רפואית יש להיעזר בחוות דעת של מומחה בתחום וחשוב לשכור עו"ד רשלנות רפואית מקצועי שיעמוד לשירותכם.

מדוע חשוב לשכור עורכי דין רשלנות רפואית מקצועיים עם התמחות לתחום זה?

לא כל ניתוח או טיפול שלא צלח בהכרח נחשב לרשלנות רפואית. זו מתקיימת כאשר הטיפול שבוצע חרג מהסטנדרט הנדרש או לחילופין הרופא התעלם או לא ביצע טיפול שהיה נדרש לבצע לעומת רופא סביר אחר שהיה אמור לבצע במקרה הספציפי. במילים אחרות – כאשר בוצעה פעולה שהייתה צריכה להתבצע כראוי ובוצעה בצורה לא סבירה או הייתה צריכה להתבצע ולא בוצעה, ככל הנראה מדובר ברשלנות רפואית ובמקרה כזה חשוב לשכור עו"ד המתמחה בתחום זה, בעל ידע וניסיון שיוכל לסייע לכם עם חוות דעת של מומחים ולהוכיח את התביעה ולמקסם את הפיצויים המגיעים לכם.

המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, והוא אינו מהווה ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקורא אשר נדרש לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

ניתן ליצור איתנו קשר ב- WhatsApp, בטלפון 03-6855959 או באמצעות מילוי הפרטים